Textbook

Marketing Management: A Contemporary Perspective

 

Table of Contents

 

In January 2013, the second edition of the English Marketing textbook "Marketing Management: A Contemporary Perspective" by Prof. Homburg, University of Mannheim, Prof. Kuester, University of Mannheim, and Prof. Krohmer, University of Bern, was published by McGraw-Hill.

The authors combine their experience as researchers and industry consultants to provide the conceptual and theoretical underpinning of marketing and empirical research, helping students to understand how marketing concepts can be applied and implemented.

The second edition is a current update maintaining the diversity of content of the first edition with up-to-date business examples and all new case studies. The textbook is suitable for Marketing classes taught in English - at the bachelor-level as well as at the master-level. Students can enlarge upon the issues of the book with supplementary class material such as the "online learning center".

 

Please find additional material in the Online Learning Center.

 

The book can be ordered here.

 

About the First Edition

 

"This book gives a new perspective on marketing and it can be highly recommended for marketing students." 
(The European Journal of Marketing)

 

"Insgesamt handelt es sich um ein Lehrbuch, das einen gelungenen Brückenschlag zwischen verschiedenen Welten bietet: zwischen Theorie und Praxis, zwischen deutschsprachiger Tradition und internationaler Orientierung sowie zwischen der Zielgruppe der Studierenden und jener von Führungskräften in der Wirtschaft."
(Zeitschrift für Betriebswirtschaft)

 

"Die im Buch vermittelten Konzepte und Methoden helfen der Praxis bei der gezielten Umsetzung von Marketingstrategien und -maßnahmen. Das Buch ist somit ein Muss für alle, die einen aktuellen Einblick in das Marketing Management suchen und uneingeschränkt zu empfehlen."
(Zeitschrift für Controlling & Management, 2009)

 

"Das Lehrbuch ist sehr zu empfehlen für international ausgerichtete Studierende, die sich im Studium mit Fragen des Marketingmanagements beschäftigen, sowie für Manager aus der Unternehmenspraxis, die ihr Fachwissen um neueste internationale Forschungsergebnisse erweitern möchten."
(Die Unternehmung) 

 

"Der Text ist durchgehend klar und präzise formuliert (...) Der größte Vorzug des Buches is jedoch seine enorme Praxisnähe und praktische Relevanz. (...) Praktisches Know-how vermitteln zudem die Fallstudien, die jedes der insgesamt 17 Kapitel abschließen und sich mit Unternehmen aus den unterschiedlichsten Branchen befassen (...)"
(WISU-Magazin)